Stewart E. Campbell, M.Ed.
Forschungsschwerpunkte / Research Interests
- Applying Universal Design for Learning (UDL) in English language education
- Teacher professionalization
- Diversity / inclusion in English language learning
- Lesson design/planning in the EFL context
- Digitalization and digitality in the language learning context
- Content-Based Instruction (CBI) / Content and Language Integrated Learning (CLIL)
- The role of homework in language learning
- Language assessment
- North Idaho College, Coeur d’Alene, Idaho, USA – Associate of Arts and Associate of Science in History, Politics, and Education
- Whitman College, Walla Walla, Washinton, USA - Bachelor of Arts in History with a minor in Politics
- Bielefeld University, Bielefeld, Germany - Bachelor of Arts in English with a minor in Educational Science
- Bielefeld University, Bielefeld, Germany – Master of Education in History and English
- In-service teacher training (Vorbereitungsdienst) at the Zentrum für schulpraktische Lehrerausbildung (ZfsL) Minden and Bessel Gymnasium in Minden, Germany
Müller, T., & Campbell, S. (2024, Mai). UDL als Hilfsmittel zur Gestaltung diversitätssensiblen Fremdsprachenunterrichts. Netzwerk Inklusiver Englischunterricht. https://inklusiver-englischunterricht.de/zugaenge-zu-inklusivem-englischunterricht/universal-design-for-learning/
Campbell, S. E. (2022, June 17). Engineering learning experiences – Training the planning competences of preservice EFL teachers to help them cater to students with diverse learning needs and backgrounds [Colloquium presentation]. Research colloquium, summer term 2023, Englisches Seminar, University of Münster, Münster, Germany.
Campbell, S. E. (2022, August 24). Dealing with diversity – Optimizing (language) learning in EFL lessons at German schools [Presentation]. QUALITIES professional development training for current practitioners organized by Qualitäts- und UnterstützungsAgentur - Landesinstitut für Schule Nordrhein-Westfalen [QUA-LiS], Bezierksregierung Münster, Münster, Germany.
Campbell, S. E. (2022, November 25). “What make we today, teacha?” – Fostering diversity-sensitive lesson-planning competencies in pre-service EFL teacher professionalization [Colloquium presentation]. Westfälisches Kolloquium, Institut für Anglistik und Amerikanistik, Paderborn University, Paderborn, Germany.
Campbell, S. E. (2023, January 9). “What make we today, teacha?” – Fostering diversity-sensitive lesson-planning competencies in pre-service EFL teacher professionalization [Colloquium presentation]. Research colloquium, winter term 2022-23, Englisches Seminar, University of Münster, Münster, Germany.
Campbell, S. E. (2023, March 17th). Ready to teach? Training pre-service EFL teachers to deal with diversity [Conference presentation]. Deutsche Gesellschaft für Fremdsprachenforschung Nachwuchstagung 2023: Findungsphasen, Englisches Seminar at the University of Münster, Münster, Germany.
Campbell, S. E. (2023, March 29). Fostering (language) learning in EFL settings via diversity-sensitive teaching practice [Presentation]. QUALITIES training for current practitioners organized by Qualitäts- und Unterstützungs-Agentur - Landesinstitut für Schule Nordrhen-Westfalen. Tilbeck, Germany.
Vogel-Lefèbre, T., Campbell, S. E., & Delere, M. (2023, November 27–28). DigiDiv: Digitalisierung und Diversität in der fach- und phasenübergreifenden Lehrkräfteaus- und -fortbildung. In C. Blume (chair), Von Peer zu Peer: Neue Lehrendenrollen in der (Fremd-)Sprachendidaktik entwickeln, implementieren und beforschen [Symposium], Dortmund, Germany.
Campbell, S. E. (2023, December 12). Brückenschlag zwischen Theorie und Praxis:Förderung diversitätssensibler Unterrichtsplanung
bei angehenden Englischlehrkräften in der ersten Phase [Conference presentation]. QLB-Fachtagung Ansätze zur wissenschaftsbasierten Praxisreflexion in der Lehrkräftebildung an der Universität Münster – Potenziale und Umsetzungsbeispiele, Münster, Germany. https://www.uni-muenster.de/QLB-DwD/veranstaltungen/index.html
Campbell, S. E., & Lefèbre, T. (2024, April 30). Inklusive Medienbildung im Projekt DigiNICs [presentation]. In C. Jäntsch & L. Scherzinger (chairs), Inklusion und lernen:digital: Digitalisierungsbezogene Ansätze inklusiv orientierter Bildungsprozesse [brownbag event]. Lernen:digital, online. https://lernen.digital/interne-veranstaltungen/inklusion-und-lernendigital-digitalisierungsbezogene-ansaetze-inklusiv-orientierter-bildungsprozesse/
Blume, C., & Campbell, S. E. (Sept. 5, 2024). "We don’t have those students, so we don’t bother with digital tools”: EFL Teachers’ Conceptualizations of Diversity and Digitality [Conference paper]. Second Language Teacher Education Conference (SLTED), Brno, Czech Republic.
Campbell, S. E., Delere, M., Lategahn, J., & Vogel-Lefèbre, T. (2024, September 30).Universal Design for Learning (UDL) und Leseförderung [Lecture & panel discussion]. In C. Jäntsch & L. Scherzinger [Chairs], Offenes Austauschformat: Schule und Unterricht unter der Perspektive von Inklusion und Digitalisierung. Conference: Digitale Transformation für Schule und Lehrkräftebildung gestalten, Potsdam, Germany.
Campbell, S. E. (2022, June 29). Dealing with diversity – Optimizing (language) learning in EFL settings [Lecture]. Selected aspects of SLA/ELT [Lecture series], University of Münster, Münster, Germany.
Campbell, S. E. (2022, December 14). Dealing with diversity – Optimizing (language) learning in EFL settings [Lecture]. Selected Aspects of SLA/ELT [Lecture series], University of Münster, Münster, Germany.
Campbell, S. E. (2023, May 3). Dealing with diversity in language education – Focus on lesson planning/design [Lecture]. Selected Aspects of SLA/ELT [lecture series], University of Münster, Münster, Germany.
Campbell, S. E. (2024, September 18 & 20). Lernmaterialien für alle(?) – Einführung in das Universal Design for Learning [Guest lecture]. Modul Barrierefreie Lernmaterialien, Pädagogische Hochschule der Fachhochschule Nordwestschweiz, Muttenz, Switzerland.
Campbell, S. E. (2024, October 9 & 11). Lernmaterialien für alle(?) Teil 2 – UDL am Beispiel des Fremdsprachenunterrichts [Guest lecture]. Modul Barrierefreie Lernmaterialien, Pädagogische Hochschule der Fachhochschule Nordwestschweiz, Muttenz, Switzerland.
Campbell, S. E. (2023, December 6). Der Plastische Reader – ein Tool für den inklusiven Fremdsprachenunterricht [Workshop]. #TUN23: #EINFACH-TUN: Transformieren - Unterricht Entwickeln - Netzwerken [Bar Camp], Dortmund, Germany. https://barcamps.eu/TUN23/
Campbell, S. E. (2024, December 4). Was ist Universal Design for Learning (UDL)? Inklusiven Unterricht am Beispiel des Fremdsprachenunterrichts [Workshop]. #TUN24: #EINFACH-TUN: Transformieren - Unterricht Entwickeln - Netzwerken [Bar Camp], Dortmund, Germany. https://barcamps.eu/tun24-transformieren-unterricht-entwickeln-netzwerken/sessions
Campbell, S. E. (2024, December 4). Making (language) learning accessible: Inklusive Lernumgebungen mit dem Plastischen Reader Tool (Microsoft) gestalten[Workshop]. #TUN24: #EINFACH-TUN: Transformieren - Unterricht Entwickeln - Netzwerken [Bar Camp], Dortmund, Germany. https://barcamps.eu/tun24-transformieren-unterricht-entwickeln-netzwerken/sessions
- DigiNICs – Digital gestützte Networked Improvement Communities zur Stärkung digitaler Souveränität in den Fächern sprachlicher Bildung
CAST (2024). Universal design for learning guidelines version 3.0 [graphic organizer] (T. Müller & S. E. Campbell, Trans.). CAST Publishing.